Sale - tot 50% korting! Beperkt aantal !
Shop nu

ALGEMENE VOORWAARDEN


ALGEMENE ZAKEN



De volgende voorwaarden gelden voor alle bestellingen die door de klant worden geplaatst op de Horze website.

Door het gebruik van de Horze website, of door het plaatsen van een bestelling op de Horze website (www.horze.nl) gaat de klant akkoord met de algemene voorwaarden zoals hieronder vermeld. Alvorens het plaatsen van een bestelling moet de klant er voor zorgen dat de algemene voorwaarden zijn gelezen en begrepen.

Bij het plaatsen van een bestelling op de Horze website verzekert de klant zich ervan boven de 18 jaar te zijn. Klanten onder de 18 jaar moeten, indien vereist door de verkoper, een geschreven toestemmingsbrief kunnen tonen om een online aankoop te kunnen doen. De klant verplicht zich ertoe om alle betalings-, contact- en persoonlijke informatie naar waarheid op te geven, en is verantwoordelijk voor het geven van actuele en correcte informatie aan de verkoper.

De klant is er verantwoordelijk voor dat het betaalmiddel (creditcard, PayPal account, etc.) in zijn/haar eigen bezit is, en dat de persoon die de bestelling plaatst de rechten heeft om die specifieke betaalmethode te gebruiken. Een debet/credit card of bankrekening moet genoeg saldo hebben om aan het volledig bedrag van de bestelling te kunnen voldoen. De verkoper reserveert zich het recht om de kredietwaardigheid en de betaalinformatie te controlen voor het leveren van de bestelling. Horze is niet verplicht om alle betaalmethoden aan de klant aan te bieden.

Horze is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor bestellingen die zijn gemaakt met onjuiste identificatie, door het gebruik van een ander klantenaccount of bij enig andere oneerlijke bedoelingen.

De verschijning van artikelen en diensten op de Horze website tijdens een bepaalde periode garandeert niet dat het artikel of de dienst altijd beschikbaar is. Wij behouden ons het recht om een product op ieder moment in te trekken.

Wij behouden het recht om deze algemene voorwaarden zonder aankondiging vooraf te wijzigen. De voorwaardigen zichtbaar op het moment van aankoop gelden tijdens het plaatsen van de bestelling.

De klant krijgt een bestelbevestiging bij het plaatsen van een bestelling online. Als een artikel met borduring is besteld, is de klant verantwoordelijk dat de gegevens correct zijn. De bestelbevestiging moet goed worden gecontroleerd na het plaatsen van de bestelling, en de klant moet direct eventuele wijzigingen doorgeven indien nodig. De veranderingen kunnen worden gemaakt zolang de bestelling nog niet is gepickt of verzonden. Horze is niet verantwoordelijk voor veranderingen die te laat zijn gekomen nadat een bestelling is goedgekeurd.



MERK, HANDELSMERKEN, COPYRIGHT



Copyrights en immateriÎle rechten betreffende alle service bevattende alle programma's, grafische inhoud en geschreven informatie zijn eigendom van Horze die alle rechten voor zichzelf behoudt.

Horze, het Horze logo en alle andere handelsmerken in de online winkel zijn eigendom van Horze of andere merkeigenaren. Deze handelsmerken kunnen niet worden gekopieerd en gebruikt zonder toestemming van Horze. Enige handelsmerken of andere merken gebruikt op de website zouden alleen ten gunste van de eigenaar moeten komen.

Copyright © 2019 Horze International GmbH. Alle rechten voorbehouden.


PRIJZEN EN VERZENDKOSTEN


De prijzen in onze online winkel zijn inclusief BTW, maar exclusief de verzendkosten. Onze huidige verzendkosten zijn:

Land Waarde winkelmand Verzendmethode Verzendkosten Levertijd
Nederland €0,00 - €19,00 PostNL €4,90 2 werkdagen*
Nederland €19,00 - €69,00 PostNL €3,90 2 werkdagen*
Nederland €69,00+ PostNL Gratis verzending 2 werkdagen*
België €0,00 - €19,00 PostNL €6,90 2-4 werkdagen*
België €19,00 - €69,00 PostNL €4,90 2-4 werkdagen*
België €69,00+ PostNL Gratis verzending 2-4 werkdagen*

Alle bestellingen geplaatst in de Horze webwinkel worden binnen 2-4 werkdagen na het aanmaken van de bestelling verstuurd. Horze behoudt zich het recht voor vertragingen tijdens hoogseizoen en actieperiodes. Voor bestellingen met borduurservice duurt het verwerken van de besteling 1-3 extra dagen. Let op dat leveringen niet kunnen worden geleverd op postbus adressen.

* Veel van de producten worden bij een partner besteld, wat de levertijd eventueel kan verlengen. Let op de verzendtijd zoals vermeld op elke productpagina en tijdens het afrekenen. Dit geeft de uiteindelijke verwachte leverdatum weer.

Gratis verzending geldt niet voor producten waar extra verzendkosten zijn toegewezen, zoals sulky's en grotere producten, zoals transportartikelen voor huisdieren. Als een product extra verzendkosten heeft, wordt dit vermeld op de productpagina.

Als er sprake is van een duidelijke prijsfout (wat betekent dat de consument binnen de grenzen van consumentenrechten de fout begrijpt), behoudt de verkoper zich het recht om een bestelling te annuleren en geen artikelen met verkeerde prijzen te verkopen.


LEVERING


De verwachte levertijd en de verzendmethode voor de bestelling worden getoond tijdens het afrekenen. Klanten moeten er van op de hoogte zijn dat er artikelen zijn met een langere levertijd. Het bestellen van ÈÈn of meer van zulke artikelen verlengt de levertijd voor de gehele bestelling. De levertijd wordt duidelijk getoond op elke productpagina, en ook tijdens het afrekenen. De gemiddelde levertijd is 2 werkdagen.

Bestellingen met borduring hebben 1-3 dagen langere levertijd.

BETAALMETHODEN

De volgende betaalmethoden zijn beschikbaar in onze webshop:

  • iDEAL
  • Visa
  • Mastercard
  • Klarna factuur - Achteraf betalen
  • PAY PAL

ANNULEREN VAN DE BESTELLING

De klant heeft het wettelijke recht om de bestelling binnen 14 dagen te annuleren zonder opgaaf van reden. Het recht om een bestelling te annuleren eindigt 14 dagen nadat de klant de goederen heeft ontvangen. Het recht om te annuleren geldt niet voor goederen die zijn gepersonaliseerd, of speciaal zijn vervaardigd voor een individuele klant (bijvoorbeeld geborduurde producten).

Als de klant de bestelling wenst te annuleren, moeten ze onmiddelijk contact opnemen met de klantenservice, maar niet later dan 14 dagen na het ontvangen van de goederen.

Restitutie voor de producten wordt betaald aan de klant als de geretourneerde bestelling fysiek is ontvangen in ons magazijn. De restitutie zal worden gemaakt, waarbij we dezelfde betaalmethode zullen proberen als die is gebruikt voor het betalen. In sommige gevallen moet de klant Horze informeren over hun bankrekening gegevens (IBAN/SWIFT) om het bedrag terug te krijgen. Eventuele verzendkosten zullen alleen worden gerestitueerd als de klant de bestelling in zijn geheel heeft geretourneerd.

Als de bestelling is gefinancierd door een factuur van een derde partij, is Horze niet verantwoordelijk voor enige resterende kosten die onstaan tijdens het verwerken van het annuleren van de bestelling.

Als de klant twee of meer bestellingen niet aanneemt, zal Horze het klantenaccount sluiten. In zulke gevallen behoudt Horze zich het recht om het klantenaccount gesloten te houden totdat heropeningskosten (20 euro) zijn betaald.


RETOURNEREN VAN BESTELLING


Horze lanceert gratis retourneren in Nederland!

Horze is de samenwerking aangegaan met PostNL en we bieden gratis retourneren aan al onze Nederlandse klanten, vanaf heden hoef je niet meer te betalen voor het retourneren!

De klant mag een bestelling retourneren vanaf het moment dat je de bestelling plaatst tot 30 dagen nadat je de bestelde artikelen hebt ontvangen. Als de 30 dagen verstreken zijn, kunnen we helaas niets restitueren of ruilen.

Om in aanmerking te komen voor een retour, moet het artikel ongebruikt en in dezelfde staat zijn als je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zijn.

Producten besteld met borduring hebben niet het recht om te worden geretourneerd of geruild. Het ruilen van gratis artikelen en bonusproducten is niet toegestaan. Als je zo'n product toch wilt retourneren, zul je hier geen financiÎle of materiÎle compensatie voor ontvangen.

Sulky's hebben geen recht om te worden geretourneerd of geruild als gevolg van het feit dat het een gepersonaliseerd product is.

Horze behoudt zich het recht om restitutie toe te kennen of te weigeren waar het product niet in een verkoopbare staat is. Horze behoudt zich het recht om 5 euro in te houden bij kapotte of vieze productverpakking.

Wij ruilen alleen producten naar hetzelfde product met een andere maat of kleur. Wij ruilen helaas niet naar een compleet ander product. Als Horze de gewenste maat/kleur niet voorradig heeft, zal Horze het bedrag voor het product automatisch restitueren.

Horze verstuurt eenmaal per bestelling een vervangend product zonder extra kosten. Voor een tweede omruil rekent Horze normale verzendkosten. Het behandelen van een retour of omruil duurt normaalgesproken 1 week vanaf de aankomst van de retour in het magazijn. Wij behouden ons het recht op vertragingen bij piekmomenten.

Bij het retourneren van het product moet de klant het retourformulier invullen dat bij de bestelling was meegeleverd. Het product moet netjes worden verpakt in een doos of een envelop. De originele productverpakking moet worden meegeleverd in het retourpakket in oorspronkelijke staat.

Hoe kun je producten retourneren?

1. Vul het retour formulier correct en volledig in (zit bij de originele verzending), ben je deze kwijt vraag hem dan eerst op via klantenservice@horze.nl
2. Stop de producten die je wilt retourneren in de verzenddoos en voeg het ingevulde retourformulier toe.
3. Sluit de doos goed af en voeg het volgende retouradres toe aan de bovenzijde van de doos:

Horze
Antwoordnummer 95200
9520WB Nieuw-Buinen

4. Lever het pakket in bij een PostNL locatie: https://www.postnl.nl/locatiewijzer/
5. Vergeet niet om een verzendbewijs te vragen

Retourneren vanuit België:

De klant zal helaas zelf de onkosten voor de verzending moeten betalen. Het pakketje kan verstuurd worden naar:

Horze Retour
Dwarsdiep 12-15
9521CH Nieuw Buinen
Nederland


De restitutie voor de producten zal worden betaald aan de klant als de geretourneerde bestelling fysiek is ontvangen in ons magazijn. De restitutie zal worden gemaakt, waarbij we dezelfde betaalmethode zullen proberen als die is gebruikt voor het betalen. In sommige gevallen moet de klant Horze informeren over hun bankrekening gegevens (IBAN/SWIFT) om het bedrag terug te krijgen. Eventuele verzendkosten zullen alleen worden gerestitueerd als de klant de bestelling in zijn geheel heeft geretourneerd.

Als het geretourneerde pakket verdwijnt of zoekraakt op weg naar het magazijn van Horze, zal Horze alleen de waarde van de producten restitueren als de klant een tracking code heeft voor het retourpakket. Horze behoudt zich het recht om met het postkantoor op zoek te gaan naar het missende pakket. In sommige gevallen kan dit tot 1 maand duren.

Als een geborduurd product is geretourneerd naar ons magazijn, omdat het niet in ontvangst is genomen door de klant, zal Horze via e-mail, telefoon en post contact met de klant proberen om te nemen om een tweede afleverpoging te doen. De klant heeft het recht om de bestelling een tweede keer geleverd te krijgen zonder extra kosten. Als Horze de klant niet binnen 14 dagen kan bereiken, zal Horze de klant de kosten van de producten en extra verwerkingskosten in rekening brengen, en het product vernietigen. Als een opnieuw verstuurd geborduurd product voor de tweede keer naar ons magazijn wordt geretourneerd, brengen we de klant de kosten van het product, en het verwerken van de retour voor beide leveringen in rekening, en vernietigen we het product.

3 for 2

Als een product wordt geretourneerd dat deel uitmaakt van de 3 voor 2 actie, is de promotiekorting niet meer van toepassing. De prijs van het gratis product wordt van het terugbetaalde bedrag afgetrokken.


CLAIMS


Als het product beschadigd, kapot of incompleet is geleverd, heeft de klant 2 jaar het recht om een claim in te dienen. Horze behoudt zich het recht om claims af te wijzen die zijn veroorzaakt door onjuist gebruik van het product of het niet volgen van de normale gebruiksrichtlijnen. Wij doen alles wat redelijkerwijs mogelijk is om de onderdelen van onze producten zo accuraat mogelijk weer te geven, inclusief de samenstelling en de kleuren. De kleur die je ziet hangt af van je computersysteem, en wij kunnen niet garanderen dat jouw computer deze kleuren accuraat weergeeft. Kleine afwijkingen van kleur en detail, alsook kleine problemen zoals krassen op het producten zijn mogelijkerwijs niet genoeg om een claim goedgekeurd te krijgen, en komt daardoor niet in aanmerking voor restitutie.

Als de claim is goedgekeurd, zal Horze het artikel kostenloos repareren of vervangen, of je korting geven, of het volledige bedrag terugbetalen.

De klant moet contact opnemen met Horze klantenservice om de claim te behandelen. De verwerkingstijd is normaalgesproken tot 14 dagen.

Horze probeert altijd eerst om klachten en eventuele geschillen met klanten te verhelpen. Als de onenigheid niet kan worden opgelost tussen de partijen (verkoper-klant), kan de klant de zaak verwijzen naar de Consumentenbond.

De klant kan het geschil ook verheffen door het ODR platform (http://ec.europa.eu/odr). Het ODR platform biedt zowel klanten en verkopers een platform om hun online geschillen bij te leggen, zowel binnenlandse als grensoverschrijdende transacties. Het platform is direct gelinkt aan de nationale alternatieve geschillen oplossing (ADR) organen, en biedt daarom klanten en verkopers een gevestigde en bewezen methode van geschillenbeslechting.


COUPONS EN CADEAUBONNEN


Coupons (die zijn verspreid in een bepaalde actieperiode en die niet kunnen worden gekocht) zijn geldig gedurende een beperkte, en vooraf gespecificeerde periode. Een eenmalige coupon kan slechts eenmaal gebruikt worden. Het is niet geldig voor een nieuwe bestelling, zelfs als de oorspronkelijke bestelling was geretourneerd of geannuleerd. Coupons moeten worden ingewisseld door het invoeren van de couponcode in het daarvoor bestemde veld tijdens het afrekenen, voor het verzenden van de bestelling. Coupons gelden mogelijk niet voor alle producten of merken. Coupons kunnen normaalgesproken niet worden gecombineerd met andere coupons. Sommige coupons hebben een minimum bestelbedrag.

Coupons kunnen niet worden ingewisseld voor geld. Coupons kunnen niet worden toegepast nadat de bestelling is geplaatst.

Als een coupon is gebruikt voor korting op de bestelling (bijv. €10 kortingscoupon), wordt het kortingsbedrag verdeeld over ieder artikel op de bestelling. Als de klant ÈÈn of meerdere van de artikelen retourneert, restitueren wij het bedrag van het geretourneerde artikel met die korting.

Privacy Notice Introduction

Horze (later “we”) respects your privacy and is dedicated to protecting the privacy of persons using our products and services. The Privacy Notice helps you to understand what personal information (“Personal Data”) we collect, and how we use it. “Personal Data” refers to information, which allows a person to be directly or indirectly identified as an individual person.

The Privacy Notice applies to your use of our products and services and you should read it before using the products and services. If you do not agree to the terms of the Privacy Notice, you should not use the products and services.

If you are under 16, we will need to receive a parental consent for you to use our products and services. See further instructions in the section Privacy Notice / Consent.

Summary

The Privacy Notice will give you more detailed information on the following subjects:

Contact information

Who we are and how you can contact us upon any concerns regarding your Personal Data.

Personal Data we collect and sources of information

We collect different types of Personal Data such as name, email-address and IP-address.

We collect information from various sources such as Check-out page, Newsletter signup, etc.

Purpose and legal basis for processing Personal Data

We use your Personal Data for Email marketing, Customer Service, Order processing, etc.

The legal basis for collecting Personal Data is first of all to enable us to process your order. Furthermore, we collect your Peronal Data in order to send you relevant information of our products and services.

Consent

We need your consent before we process your Personal Data.

You have the right to withdraw your consent regarding further processing of your Personal Data.

If you are under 16, we need to receive a parental consent.

Retention of Personal Data

The Personal Data is only stored for the time necessary to fulfill the purposes it has been collected for unless a longer retention period is required by law.

The retention periods depend on the purpose of the processing and type of the information.

Transfer of Personal Data

Horze only uses top professional third-party partners and systems that comply to the EU data protection regulations. Furthermore, Horze has signed a data protection agreement with each of them to ensure they do not misuse any of our customers Personal Data.

Protection of Personal Data

We commit to follow the security provisions of applicable data protection regulation(s), as well as to process Personal Data in compliance with good processing practices. Our personnel and processors that process Personal Data are obliged to keep Personal Data strictly confidential. Access to Personal Data is only granted to those employees that need the information to perform their work tasks.

Rights of the Data Subjects and Supervisory Authority

For any questions or complains regarding processing your Personal Data, you can contact Horze Data Privacy Officer by email at privacy@horze.com. You also have a right to contact the data protection supervisory authorities directly. Contact information of the applicable supervisory authority can be found here: http://www.tietosuoja.fi/en/index/yhteystiedot.html.

Privacy Notice

1. Controller and contact information

Horze International GmbH
Rhönstraße 21
36037 Fulda
Germany

VAT number: DE288579384
Register number: HRB 216150
Registered in: Amtsgericht Hannover

Controller representative and Data Protection Officer (DPO): Arne Christensen. Email: privacy@horze.com

Show more Show less

2. Scope

All persons (data subjects) whose Personal Data is collected in connection to the Products and Services delivered via Horze web-sites and Horze Shops.

3. Personal Data processed and sources of information

The information we collect include the following categories of Personal Data:

  • Indentity and Contact details (such as name, email, telephone number and shipping, billing address)
  • Login and account information (such as username and password)
  • Payment or credit card information
  • Images, photos and videos
  • Personal preferences (such as your wish list as well as marketing and cookie preferences)
  • Electronic identification data (Internet Protocol (IP) address, username, password, cookies, device identification data such as type, MAC address, browser and Operating System)
  • Location data (such as General location based on Internet Protocol address, geolocation from your mobile device)
  • Personal characteristics (such as date of birth, age, gender)
  • Lifestyle data and preferences such as leisure activities and interest

We collect the information in following ways:

We ask you for certain Personal Data that we need in order to provide you the products or services you request. For example, when you make purchases, contact our Customer Service, request to receive communications, create an account, participate in our events or contests, or interact with our Sites or our Shops.

When interacting with our Sites and Apps, Personal Data is automatically collected and shared with Horze by the technology platforms providing the experience. For example, your web browser or mobile device may share certain Personal Data with Horze as those devices interact with Horze’s Sites or Apps. More information about these practices is included in our Cookie Policy.

Show more Show less

4. Purpose and legal basis for processing Personal Data

We use the Personal Data we collect from you in the following ways:

To Deliver and fulfil your Purchases and other Services You Request

When you use our Sites and Apps, we will use your Personal Data to provide the product or service you have selected. For example, if you make a purchase on Horze website, or participate in an event or promotion, we will use the contact information you give us to communicate with you about the purchase, event or promotion. If you reach out to our Customer Service, we will use information about you, such as delivery or payment information, or the product you have purchased to help you resolve a problem or question.

In many cases, to use particular features within our Sites, and services you may need to provide Horze with additional Personal Data or additional consent to use particular Personal Data in a certain way.

The legal basis for processing this Personal Data is the purchase contract with its terms and conditions.

To Communicate Information about our Products, Services, Events and Promotions

If you are an existing customer of Horze (for example, if you have placed an order with us), we may use the email address provided to send you marketing communications about similar Horze products or services, unless you have opted-out. In other cases, we ask for your consent to send you marketing information about Horze’s products, services, events and promotions. We use the information that you provide to us as well as information from other Horze products or services - such as your use of Horze’s Sites and Apps, your visits to or purchases made in Horze Shops, your participation in Horze events and contests (possibly through other Horze affiliates) - to personalize communications on products and services that may be interesting for you.

The legal basis for processing this Personal Data is your consent and our legitimate interest to provide information, news and offers.

To Operate, Improve and Maintain our Business, Products and Services

We use the Personal Data you provide to us to operate our business. For example, when you make a purchase, we use that information for accounting, auditing and other internal functions. As another example, we use Personal Data about how you use our products and services to enhance your user experience and to help us diagnose technical and service problems and administer our Sites and Apps. See more information about automatic profiling in our Cookie policy.

The legal basis for processing this Personal Data is a legitimate interest.

To Protect Our or Others' Rights, Property or Safety

Based on legitimate interest, we may also use Personal Data about how you use our Sites and Apps to prevent or detect fraud, abuse, illegal uses and violations of our Terms of Use and to comply with court orders, governmental request or applicable law.

For General Research and Analysis Purposes

We use Personal Data about how our visitors use our Sites, Apps and Services to understand customer behavior or preferences. For example, we may gather and analyze information about site search to better understand how to optimize our product offering and customer experience to our customers and site visitors.

Other Purposes

We may also use your Personal Data in other ways, but we will provide specific notice at the time of collection and obtain your consent where necessary. In these cases the legal basis for processing your Personal Data is based on your consent or our legitimate interest.

If you have received any unauthorized or inappropriate advertisement or other marketing through our products and/or services, we ask you to contact privacy@horze.com.

Show more Show less

5. Consent

At Horze we take privacy very seriously. It is important for us to be transparent and ask for your consent when required for processing your Personal Data.

Parental consent

If you are below 16 years old and using our services, please make sure that your parents approve the processing of your Personal Data.

If you believe that we might have any information from or about a child under the age that requires parental consent, without a parental consent, please contact us at privacy@horze.com.

Withdrawal of consent

You can withdraw your consent at any time. We will comply with such request unless there is another legitimate ground to process the Personal Data.

For email marketing you can withdraw your consent using the unsubscribe link provided in all emails or by logging in on "My account" page on our webshop and change your marketing preferences from there.

For Cookie consent: Please read our cookie policy.

You can contact privacy@horze.com for all other requests related to withdrawal of consent.

Show more Show less

6. Retention of Personal Data

The Personal Data we collect is retained for the period necessary to fulfil the purposes outlined in this Privacy Notice unless a longer retention period is required by law. Thereafter, the Personal Data will be deleted within a reasonable timeframe or rendered anonymous.

The retention periods depend on the purpose of the processing and type of the information.

Personal Data and retention periods are listed in the table below:

Category of Personal Data Retention period or criteria used to determine the period
Customer Data
Core customer and transactional data
  • Horze keeps all customer data for 10 years since the transaction date for legal basis reasons. After that data will be anonymized.
  • This also includes customer service tickets that are directly related to an order.
Customer service data
  • Support tickets and other customer service data related will be deleted 3 years after last update to the case.
Shipping data
  • Shipping companies have different policies related to retension. See privacy policy for each shipping provider in the section "Processing Operations"
Payment data
  • Payment providers are under strict regulation from goverments in each country. See privacy policy for each payment provider in the section "Processing Operations".
  • Horze does not keep any personally identifiable financial information such as credit card numbers.
Marketing Data
Browsing data
  • Browsing Data will be stored for 6 months since your last session.
Email marketing data
  • If you withdraw your consent to email marketing Horze will delete your contact data within one year of the withdrawal.
  • If you have given your consent but we do not register any activity (read, click or purchase) we will delete your contact data from our database within reasonable time period.
Other third-party marketing data
  • Facebook and other third-party marketing services that Horze is using have their own privacy policy.
  • Please see the privacy policy which you can find in the chapter "Processing Operations".
CCTV Data

Applies only when visiting our physical Horze Shops. CCTV data is kept for security reasons and will always be deleted after 30 days.

Analytics Data
Salesforce Commerce Cloud and Salesforce Marketing Cloud
  • Salesforce stores the analytics data for 6 months since the latest update.
Google Analytics
  • Analytics data will be automatically deleted after a retention period of 38 months.
Hotjar
  • Hotjar will maximum keep data for up to 5 years.
Show more Show less

7. Transfer of Personal Data

Horze is using various systems to provide a good and personalized service and keep our web-sites operational. Such third-party systems will only store and use Personal Data that is needed for them to complete the service they provide to Horze.

Horze only uses top professional third-party partners and systems that comply to the EU data protection regulations. Furthermore, Horze has signed a data protection agreement with each of them to ensure they do not misuse any of our customers Personal Data.

Some third party service providers, e.g. payment providers, are under goverment regulations and have strict guidelines for information we have to give them for your purchase related transactions. When you leave the shop at our web-site or get directed to third-party website or App, you are no longer governed by this privacy notice and our terms and conditions.

 

Horze is transferring Personal Data to the following Data Recipients:

System Description Data Recipients Data Recipients Outside EU/EEA, Transfer SafeGuard
Payment processors

Horze uses Klarna, Ingenico and Paypal for payment processing.

These third party payment processors process payments made to us. In connection with the processing of such payments, Horze does not retain any personally identifiable financial information such as credit card numbers. Rather, all such information is provided directly to our third party processors, whose use of your Personal Data is governed by their privacy policy.

Klarna Privacy

Ingenico Privacy

PayPal Privacy

 
Shipping

PostNord, DHL, PostNL, Unifaun, DPD, Bring and Posti are used to provide the delivery service for Horze.

We provide these shipping companies with necessary information such as name, address and phone-number so they can fullfil the delivery service to your satisfaction.

PostNord Privacy

DHL Privacy

PostNL Privacy

Unifaun Privacy

DPD Privacy

Bring Privacy

Posti Privacy

 
Analytics

Horze uses Google Analytics and Hotjar for analytics services. They help for example to identify issues at the web-site so we can improve the experience for you as a visitor/customer.

Google Privacy

Hotjar Privacy

 
Marketing

Whenever you visit one of our web-sites we use Salesforce Commerce Cloud and Marketing Cloud systems to handle browsing data for profiling in order to optimize and personalize your experience.

Furthermore, we use the following marketing systems for various marketing purposes: Facebook, Google Adwords, BlueCore, Talkable, Sleeknote, Adroll, Affilinet, AdTraction.

Salesforce Privacy

Facebook Privacy

Google Privacy

Sleeknote Privacy

Adroll Privacy

Afilinet Privacy

AdTraction Privacy

Talkable Privacy, Safe Harbor Privacy Principles

BlueCore Privacy, EU-U.S. Privacy Shield Framework and the Swiss-U.S. Privacy Shield Framework

Customer service

Olark for web-chat, Sipgate for phone-service.

Olark Privacy

Sipgate Privacy

 
Reviews

Horze uses TrustedShops and TrustPilot for order reviews.

TrustedShops Privacy

TrustPilot Privacy

 

In addition we are using consultants and contractors from different companies (such as Northern Logistics) working under our supervision for processing the Personal Data on behalf of us. We have signed and NDA/DPA with these companies to ensure your Personal Data is protected.

We may share your information in connection with any merge, sale of our assets, or a financing or acquisition of all or a portion of our business.

In exceptional cases, Personal Data may be disclosed to third parties if required under any applicable law or regulation or order by competent authorities, and to investigate possible infringing use of the products and services as well as to guarantee the safety of the products and services.

Show more Show less

8. Protection of Personal Data

We commit to follow to the security provisions of applicable data protection regulation(s), as well as to process Personal Data in compliance with good processing practices. Our personnel and processors that process Personal Data are obliged to keep Personal Data strictly confidential. Access to Personal Data is only granted to those employees that need the information to perform their work tasks.

All Personal Data is protected by appropriate industry standards and technical and organizational safety measures.

We inform the authorities and users/data subjects of data breaches according to applicable information security and data protection regulation(s).

Show more Show less

9. Rights of the Data Subjects and Supervisory Authority

Right to access and correct

You have the right to obtain information from us regarding your Personal Data that we process. You have the right to have corrected and/or removed any incorrect, incomplete, outdated, or unnecessary Personal Data.

Right to object and restriction of processing

You have the right to object to certain types of processing of your Personal Data, including direct marketing, if such data are processed for other purposes than purposes necessary for delivering the products and/or services to you or for compliance with a legal obligation.

You have the right to object to any further processing of your Personal Data after prior given consent. If you object to the further processing of your Personal Data, this may lead to fewer possibilities to use products and/or services.

You have the right to request us to restrict processing of your Personal Data. This may however lead to limited possibilities to use our products and services.

Right to erasure

You have the right to ask us to delete your Personal Data that we process. We will comply with such request unless we have a legitimate ground to not delete the data.

After the data has been deleted, we may not immediately be able to delete all residual copies from our active servers and backup systems. Such copies shall be deleted as soon as reasonably possible.

Right to data portability

You have the right to receive Personal Data provided by you to us, in a structured, commonly used format. You have the right to transmit the Personal Data to another controller. You can also have the Personal Data transmitted directly to another controller, if technically feasible.

Objecting to direct marketing and withdrawal of consent

You can deny any direct marketing and withdraw your consent regarding electronic direct marketing. You can always withdraw any other consent including parental consent. See separate chapter on Consent.

How to use the rights

These rights can be used by updating your preferences on the My Account page or by sending an e-mail to us on privacy@horze.com, including the following information: name, phone number, email address, user id and details of the products and services you have used. We may request additional information necessary to confirm your identity. We may reject requests that are unreasonably repetitive, excessive or manifestly unfounded.

Right to lodge a complaint with the supervisory authority

In case you consider our processing activities of your Personal Data to be inconsistent with the General Data Protection Regulation (GDPR) (EU) 2016/679, you have the right to complain to the data protection supervisory authorities.

Contact information of the applicable supervisory authority (Data Protection Ombudsman) can be found here: http://www.tietosuoja.fi/en/index/yhteystiedot.html

Show more Show less

10. Changes to this Privacy Notice

We may change this Privacy Notice from time to time, whenever necessary. All changes hereto will be made available on https://www.horze.eu/privacy-policy/privacy-policy.html. We will inform of the changes in the products and services by email, if available, in case of any significant changes affecting your rights.

This Privacy Notice has been published on 01.05.2018.

Privacy Notice Change History:

Date Version number Change description
01.05.2018 2.0

First version of the new policy based on the General Data Protection Regulation (GDPR) (EU) 2016/679

Show more Show less

VEILIGHEID

Om jouw persoonlijke informatie te beschermen nemen we redelijke voorzorgsmaatregelen en volgen de branchespecifieke best practices om ervoor te zorgen dat het niet onzorgvuldig kwijtraakt, wordt misbruikt, wordt geraadpleegt, openbaar wordt, aangepast of vernietigd wordt.

Als jij ons voorziet van je credit card informatie, wordt de informatie versleuteld met gebruik van secure socket layer technologie (SSL) en opgeslagen met AES-256 versleuteling. Hoewel geen enkele overdrachtsmethode op het internet of elektronische opslag 100% veilig is, volgen we alle PCI-DDS eisen en implementeren extra algemeen aanvaarde branchestandaarden.



COOKIES

We gebruiken zogeheten cookies op de Horze website. Cookies zijn kleine tekstbestanden die op jouw computer worden opgeslagen, die onze webserver gebruikt om je toegang te geven aan bepaalde functies beschikbaar op de website.

Horze gebruikt cookies om de website te verbeteren voor klanten, bijv. door de website aan te passen aan de wensen, keuzes en interesses van de klant, zodat je producten kunt volgen die in je winkelwagen zitten, en om je aankoop te verwerken, om er voor te zorgen dat je blijft ingelogd op de website, zodat je niet elke keer als je naar een andere pagina gaat opnieuw moet inloggen, om onze diensten aan te passen zodat je relevante advertenties te zien krijgt, en om te voldoen aan onze verplichtingen in verband met een aankoop.

Permanente cookies worden, onder andere, gebruikt om persoonlijke instelling bij Horze, bijv. om er voor te zorgen dat je bepaalde keuzes niet elke keer opnieuw hoeft te maken als je de website bezoekt, en informatie en reclame zo relevant als mogelijk voor jou te maken. Tijdelijke cookies worden, onder andere, gebruikt voor het registreren van statistieken voor het gebruik van de website.

Door het aanvaarden van de algemene voorwaarden en/of dit privacybeleid van Horze en door het gebruiken van de Horze website, ga je akkoord met het verwerken van cookies zoals hierboven beschreven. Als je niet toestaat dat cookies worden gebruikt, kan je cookies uitschakelen in de veiligheidsinstellingen van je browser.

WIJZIGINGEN AAN DIT PRIVACY- EN VEILIGHEIDSBELEID

Wij behouden ons het recht om dit privacybeleid op ieder moment aan te passen, dus bekijk het regelmatig. Wijzigingen en toelichtingen zijn onmiddelijk van kracht zodra ze op de website gezet worden. Als we wezenlijke veranderingen aan dit beleid maken, zullen we jou hier informeren dat het gewijzigd is, zodat je het hier opmerkt als het is gewijzigd, zodat je er van op de hoogte bent welke informatie wij verzamelen, hoe wij het gebruiken, en onder welke omstandigheden, indien aanwezig, wij het gebruiken en/of openbaar maken.

Als onze winkel is verworven of samengegaan met een ander bedrijf, kan jouw informatie worden overgedragen naar de nieuwe eigenaars, zodat wij kunnen doorgaan jou producten te verkopen.

WETTELIJKE BEPALINGEN

Horze International GmbH

Rhönstraße 21
36037 Fulda
Deutschland

CEO: Viola Rebmann, Heikki Gerlander

BTW nummer: DE288579384

Registreer nummer: HRB 216150

Geregistreerd in: Amtsgericht Hannover